De Telegraaf berichtte pas dat Oxxio een bepaalde groep particulieren veel te veel belasting heeft berekend: bijna drie keer zo veel als het had moeten zijn. Het ging om klanten die meer dan vijfduizend kubieke meter gas per jaar gebruiken.
Oxxio was zich van geen kwaad bewust en zegt dat het een menselijke fout is geweest. Dat zal allemaal wel, maar de klanten zijn boos en komen in actie.
De actie is niet alleen bedoeld voor klanten van Oxxio, maar voor iedereen die een fout in de energierekening vermoedt en nergens terecht kan met zijn klacht. Gedupeerde klanten verenigen zich om op te kunnen treden. Op energiefraude.nl kan iedereen zijn gal spuwen over foute gas- en elektriciteitsrekeningen.
Lees ook:Leolux inruilactie van start
Lees ook:Een BKR-notering en toch een hypotheek?
Lees ook:Laatste kans: Woon Inspiratie Tour
Lees ook:Nog één keertje dan: Rutte over de hypotheekrenteaftrek
Lees ook:Geen lagere energierekening, ondanks de warme winter