Lezeressen van woonbladen big spenders

http://happyhuis.nl/interieur.html

Foto: happyhuis.nl

Sanoma Media (je weet wel, die grote uitgeverij) deed samen met TNS Nipo een onderzoek. Het onderzoek heette ‘Het Fijne van Vrouwen’. De uitkomst van dit onderzoek? Woonbladenlezeressen zijn big spenders! Lees hieronder de resultaten van het onderzoek:

“De woonbladenlezeres vindt het belangrijk dat haar interieur aansluit bij de laatste trends op woongebied. Dat zal niemand verbazen. Ook zal niemand ervan opkijken dat de woonbladenlezeres significant vaker

 

dan de gemiddelde Nederlandse vrouw nieuwe meubels aanschaft, de indeling van haar woonkamer verandert, haar muren verft of behangt en nieuwe woonaccessoires aanschaft. Het interieur van haar huis is belangrijk voor de woonbladenlezeres. Ze vindt het heerlijk om met haar interieur bezig te zijn en besteedt er daarom veel tijd en aandacht aan.

Hoogste inkomensklasse
De woonbladenlezeres heeft relatief veel geld te besteden – ze is oververtegenwoordigd in de hoogste inkomensklasse – en dat doet ze ook graag. Maar niet alleen aan haar interieur. Uit het onderzoek* blijkt dat de woonbladenlezeres houdt van het goede leven. Meer dan gemiddeld winkelt ze ontzettend graag en is ze bereid om meer te betalen voor producten van bekende merken. Relatief vaak valt ze in de categorie ‘innovator/early adopter’; dat wil zeggen dat ze meestal één van de eersten is die een nieuw product koopt zodra het in de winkel ligt.

Fashionista
Als het gaat over mode dan is de woonbladenlezeres absoluut een ‘innovator/early adopter’;  ze vindt het belangrijk om volgens de laatste mode gekleed te gaan. Ze omschrijft zichzelf ook meer dan gemiddeld als een echte ‘fashionista’. Bij de keuze voor kleding kiest ze vaker voor ‘kwaliteit’ en ‘of het in de mode is’. Dat terwijl gemiddeld Nederland vooral kiest voor kleding die lekker zit en comfortabel is.

Verzorgd uiterlijk
Op het gebied van beautyproducten kiest de woonbladenlezeres relatief vaak voor A-merken. Ze heeft ook meer geld over voor een goede dagcrème en waardeert de duurdere gezichtsverzorgingsproducten meer dan gemiddeld. Bovendien geeft ze relatief vaak aan ‘nooit zonder make-up de deur uit te gaan’.  Een verzorgd uiterlijk is belangrijk voor de woonbladenlezeres, dat geldt zowel voor haarzelf als voor anderen.

Kookgek
De woonbladenlezeres heeft plezier in het koken en omschrijft zichzelf relatief vaak als een echte ‘kookgek’. Op het gebied van voeding probeert ze vaak en graag nieuwe producten en recepten uit. Lekker lang tafelen met vrienden en familie is dan ook een favoriete tijdsbesteding. Ze vindt het belangrijk dat mensen zich bij haar thuis voelen. Met een grote tafel die gezellig is gedekt. En natuurlijk een mooi en verzorgd interieur.”

Meer weten over de resultaten van het onderzoek ‘Het Fijne van Vrouwen’?
Neem contact op met Marie Emma Vigeveno, B2B marketingmanager Home Deco bij Sanoma Media. Tel: 088 556 4422.

*Onderzoek ‘Het Fijne van Vrouwen’ – Sanoma Media/TNS Nipo, 2010

Lees ook:Dag mooie woonbladen? – Reorganisatie bij Sanoma
Lees ook:Originele wanddecoratie met IXXI
Lees ook:‘Mannen willen geen rommel in huis’
Lees ook:Flexa doet onderzoek naar kleur en humeur
Lees ook:Nieuwe website voor Het Arsenaal

1 Reacties // Reageer

One thought on “Lezeressen van woonbladen big spenders

  1. Smart formuleren

    Heb ook weer alles opnieuw ingericht in mijn huis heeft me ook weer een vermogen gekost! is eigenlijk niet normaal wat je moet betalen voor een beetje design, maarja je moet toch wat he.

      /   Reply  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>